Plastik borular veya boru kesitleri üzerindeki sarkaç darbe testi ile çarpma testleri

ISO 7628-2, ISO 3127, ISO 9854-1, ISO 9854-2

  • Komple boru kesitleri üzerindeki darbe testleri genellikle özel alet kullanılmamış düşürme işlemleriyle yapılır.
  • Otomotiv endüstrisinde fren sistemleri için kullanılan gibi küçük boru çapları ISO 7628-2'ye göre bir sarkaç darbe test cihazı ile 7.5J sarkacıyla değiştirilmiş bir Charpy konfigürasyonunda test edilebilir. Temel cihaz, ISO 179-1'e göre plastikler için bir sarkaç darbe test cihazıdır. Sarkaç çekiçinin yüzgeci, bu standarda göre özel olarak tasarlanmıştır ve boru bölümleri için destekler, ilgili boru çapına adaptasyon için bir metalik parça ve bir polimerik insertten oluşur.
  • Test, -40°C derecede bir "Soğuk Darbe Testi" olarak gerçekleştirilir. Darbeden sonra, boru kesitleri çatlaklar ve arıza açısından kontrol edilir ama bir darbe şeklinde bir ölçüm değeri olarak değil.
  • Büyük boru çaplarına sahip boru malzemelerinin bilimsel olarak değerlendirilmesi için komple boru kesitleri üzerindeki darbe testine ek olarak; ISO 3127'ye göre, ölçümler ISO 9854-1'e göre boru kesitleri üzerinde gerçekleştirilir. Bu ölçüm yöntemi, ISO 179-1 'e göre Charpy yönteminin özel bir özelliğidir. Sarkaç çekiç, ya ISO 179-1'den 15 jul ya da 50 joule çekiç. Destekler ISO 179-1'e göre standart çubuklar için 70 mm veya küçük test numuneleri için 40 mm destek mesafesinde kullanılan standart desteklerdir. Alınan test numuneleri test edilir boru eksenine çapraz kavisli olursa, özel yataklar gereklidir.
  • ISO 9854-1'e göre test farklı sıcaklıklar altında yapılabilir. Numuneler serin bir kutuda havalandırılır ve çıkarılmasından sonraki 10 saniye içinde test edilmelidir. Bu test yönteminin sonucu, 30 ayrı testten oluşan bir test serisi içindeki arıza yüzdesi olarak hesaplanan çatlaklar ve kırıkların değerlendirilmesidir.
  • ISO 9854 'ün 2. Bölümü, farklı polimer materyallerin test numuneleri için kesin test koşullarını belirtir.
En iyi