Darbe sonrası basma , CAI

31_CAI

Test amacı

CAI testleri, örneğin kaya düşmeleri, kuş vuruşları veya kazalar nedeniyle uçak veya taşıtlarda oluşabilecek hasarın karakterize edilmesi için kullanılır.

Ölçüm prensibi, daha önce varolan delaminasyonlar veya kusurlar üzerinde ultrason ile test edilen ve bir sıkıştınlma testinde artık kuvveti ölçen bir test plakasının hasar öncesi hasarından oluşur.

Bu nedenle, darbe sonrası sıkıştırma testinde test prosedürü iki kısımdan oluşur: 

  • Bir test numunesinin hasar öncesi bir hasar yardımıyla ölçülmesi
  • Statik bir test cihazında kalıcı kuvveti ölçmek için basınç testi 
cai-eğri
31_CAI

Test plakalarına önceden hasarlanması

  • Enstrümante edilmiş HIT 230F düşürme ünitesinde, numune önceden belirlenen koşullar altında hasar görür.
  • Numuneler bir bölümdedir: 76,2 x 127mm (ASTM, Boeing, SACMA, DIN), 75 x 125 mm (EN, Airbus) veya 140 mm çapında (CRAG). Sadece Airbus AITM klipslemede açıklık gerektirir. Çalıştırmayı basitleştirmek için, numuneler kasanın dışına sıkıştırılmış ve daha sonra test pozisyonuna itilmiştir.
  • Hasar öncesi süreç, aracın enstrümantasyonuyla izlenebilir ve değerlendirilebilir. Kuvvet-zamanı eğrisindeki ilk hasar zirvesi de laminatın II modeli kırılma tokluğuna bir korelasyon kazandırmaktadır.

CAI-Basma testi

Hasar görmüş numuneler, kalıcı basınç direncini belirlemek için özel bir baskı cihazında test edilir. Ortaya çıkan basınç kuvvetleri genellikle çok geniştir. Test plakalarının sıkışmaya yüklenmesi için standartlaştırma bağlamında farklı olan özel basınç aygıtları kullanılır:

  • ASTM, Boeing, SACMA ve DIN: Dört tarafın da yönettiği, gerilmemiş.
  • ISO, EN ve Airbus standartları: Üst ve alt numune uçları sıkıştırıldı. Sayfalar, hat teması ile yönlendirilir.
33_CAI
YUKARI