Çekme Özellikleri & Yırtılma Direnci , Pantolon Numune

ISO 1798, ASTM D 3574-E, ISO 8067, ASTM D 3574-F ve teknik özellikleri

Çekme testinde, tanımlanan çevresel koşullar altında belirli bir numunede çeşitli gerilme özellikleri belirlenir. Bir çekme mukavmetinin kaydedilmesine ek olarak gerilme mukavemetinin ve kopma uzamasının belirlenmesi ön planda.

Yöntem malzeme karşılaştırmaları ve kalite güvencesi için çok uygundur.

Haberler

Çekme özellikleri

Bu testler için numuneler genellikle bitmiş parça veya plakadan alınır. Bunun için ZwickRoell, standart uyumlu kesme bıçaklarıyla kesme presleri sunmaktadır. Numuneleri çıkartırken yaralanma tehlikesinden kaçınmak için kesici bıçakların bir ejektör ile donatılması önemlidir.

Testten önce, numune kesiti belirlenmelidir. Numunenin genişliği genellikle kullanılan kesici bıçağın kesim boyutundan alınırken, belirli bir yüzey basıncı altında kalınlık, örn. ISO 1923'e göre ölçüldü. ZwickRoell bu amaç için özel ölçüm cihazları sunmaktadır.

Test numunelerini sıkıştırmak için çeşitli pnömatik veya mekanik çeneler mevcuttur. Kelepçeleme, numunenin omuz bölgesinde sıkı tutulacağı, ancak kelepçe noktasının yakınında numune kopmalarına gelemeyeceği şekilde gerçekleştirilmelidir. Uygun çeneler ve çene ekleri seçildiğinde, ZwickRoell test laboratuarı size memnuniyetle yardımcı olacaktır.

Kopma uzamasının ölçümü için ZwickRoell, belirli bir ölçüm uzunluğu aralığında numunenin uzantısını kaydeden mekanik ve optik uzun ekstansometre tedarik etmektedir. Ekstansometre çatalları otomatik çalışmakta. Mekanik ekstansometrelerde ekstensometrenin ağırlık ve sürtünme kuvvetlerinin ölçülecek kuvvetlerle karşılaştırıldığında çok düşük kalması sağlanmalıdır. Optik alıcılar için numune işaretleme türüne göre hasar görmemelidir.

Bu test için standartlar

ISO 1798 Daimler DBL 5452 BMW QV 52009 - Bölüm 1 PSA D41 1050 VW PV 3410
ASTM  D 3574 test E General Motors GMW 15471 General Motors GMW 15471 Ford WSK - M99 P32 A Toyota TSM 7100G

Yırtılmanın büyüme mukavemeti

Yırtılma yayılma testinde bir köpük maddesinin yırtılma direnci belirlenir. Çekme gerilmesi altında, insizyonun sonunda, materyal arızasının gerçekleştiği bir stres pik oluşur. Yırtılma direnci, genişlik bakımından N / cm cinsinden verilir.

Standartlaştırılmış pantolon ve açı örnekleri, pantolon numunesi yalnızca ISO standardında görülür. Kauçuğun aksine - çatlak açılmasına yüklenmiştir (Mod I).

Pantolon numunesinde, çatlak yayılımı, numunenin uzunlamasına ekseni içerisinde gerçekleşir ve yaklaşık 25 mm'lik bir mesafe boyunca gerçekleştirilir ve böylece daha büyük bir alan taranır. Bu, daha dar bir hücre yapısına sahip bir alan bulma ihtimalini arttırır ve bu daha sonra daha yüksek bir maksimum kuvvetten sorumludur. Çatlak bir kesikten geçirildiğinde, bu yöntem yırtılmayı sağlamak için gereken kuvveti değerlendirmeye eğilim gösterir.

Açı numune kesi olmadan tahsil edilir. Aynı zamanda bir voltaj yükselişi oluşturur, ancak bu keskin bir kesmeden önce değildir. Çatlak da bu yöntemde numunenin uzunlamasına eksenine çapraz olarak ilerletilir.

Pantolon numunesi ile elde edilen sonuçlar önemli ölçüde daha düşüktür ve açı örneğine kıyasla belirgin şekilde daha fazla saçılır. ISO 8067'nin geliştirilmesinin bir parçası olarak gerçekleştirilen laboratuvarlar arası bir testte, pantolon numunesinin karşılaştırmalı hassasiyeti açı örneğinden yaklaşık üç kat daha fazla %16 ila 36 olmuştur.

Test prosedürü elektromekanik test cihazı ile işlenmekte. Kuvvetler nispeten düşük olduğu için kullanılan kuvvet aralığında sınıf 1. ölçme hassaslığını halen elde eden bir kuvvet dönüştürücü kullanılacaktır. Bir deplasman ölçümü gerekmez, çünkü yırtılma direnci test sırasında oluşan maksimum kuvvetten hesaplanır. Bununla birlikte, pratikte, yırtma yayılma kuvveti sıklıkla çekme kelepçesi yolunun bir grafiği olarak temsil edilmektedir.

Test prosedürünün kontrolü ve yırtılma direncinin standartlaştırılmış değerlendirmesini test yazılımı testXpert II gerçekleştirmekte.

Bu test için standartlar

ISO 8067

PSA D 41 1048

PSA D 41 1049

VW PV 3410 Ford WSS-M15P20-B1/B2
ASTM D 3574 Test F Daimler DBL 5452 General Motors GMW 15471 BMW QV 52009 - Bölüm 1
YUKARI